ΟΙΕΛΕ: Επιστολή προς τον πρωθυπουργό σχετικά με φαινόμενα διαφθοράς στην εκπαίδευση και τη διοίκησή της

Αθήνα, 1-8-2011

Κύριε Πρωθυπουργέ,

>>την Παρασκευή, 29/7, μετέβητε ως επικεφαλής κυβερνητικού κλιμακίου στην Άρτα. Στο κλιμάκιο αυτό συμμετείχε και η Υφυπουργός Παιδείας, κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου, υπεύθυνη για θέματα Α/μιας και Β/μιας καθώς και για ζητήματα ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Στις συναντήσεις σας, όπως είχαμε όλοι την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, δώσατε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της ανάπτυξης. Όπως εύστοχα αναφέρατε, οφείλει η Ελλάδα να στηριχθεί πλέον στις δικές της δυνάμεις. Η αξιοποίηση των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας, όμως, και η κατασκευή ενός υγιούς μοντέλου ανάπτυξης είναι στενά συνυφασμένη με την εκπαίδευση. Οι νέοι Έλληνες που θα σηκώσουν στις πλάτες τους το επίμοχθο έργο της ανόρθωσης της χώρας μας θα πρέπει πρώτα να έχουν φοιτήσει σε ένα σχολείο και σε ένα πανεπιστήμιο σύγχρονο και δυναμικό, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα αντάξιο των πιο δυναμικών εκπαιδευτικών συστημάτων του πλανήτη.

Δυστυχώς, κύριε Πρωθυπουργέ, αυτή τη στιγμή το εκπαιδευτικό μας σύστημα  πάσχει από συστημική διαφθορά, εκκολάπτει τον παρασιτισμό και ετοιμάζεται, με την ανοχή και, σε πολλές περιπτώσεις, τη σιωπηρή υποστήριξη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, να ανοίξει τις θύρες του στις ασύδοτες δυνάμεις της αγοράς. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα διαφθοράς των εκπαιδευτικών θεσμών με την εμπλοκή ισχυρών δυνάμεων της τοπικής κοινωνίας είναι η περίφημη υπόθεση της έκδοσης χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά ΤΕΕ της Άρτας.  Αναρωτιόμαστε, κ. Πρωθυπουργέ, αν στο πλαίσιο της συνάντησής σας με τοπικούς φορείς είχατε την ευκαιρία να μιλήσετε με θεσμικούς εκπροσώπους της εκπαίδευσης στην περιοχή και εάν σας ενημέρωσαν για το τεράστιο αυτό σκάνδαλο που συγκλονίζει εδώ και χρόνια την αρτινή κοινωνία και όχι μόνο. Οι πλαστοί αυτοί τίτλοι έδωσαν τη δυνατότητα σε χιλιάδες «απόφοιτους» να καταδολιεύσουν διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και να εργάζονται σήμερα στο στενό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, καταλαμβάνοντας με τη δύναμη του χρήματος θέσεις, τις οποίες κανονικά θα έπρεπε να έχουν καταλάβει παιδιά από τη δημόσια εκπαίδευση που αποφοίτησαν με τον ιδρώτα τους.

Άραγε σας ενημέρωσαν πως ο εκ των εγκεφάλων της ομάδας που εξέδιδε τους παράνομους τίτλους, ο κ. Ράπτης επελέγη πρόσφατα με την ανοχή του Υπουργείου Παιδείας και τη συμμετοχή τοπικών συντεχνιών Διευθυντής Δ/νσης Δ.Ε. του νομού Άρτας, αν και διώκεται για κακούργημα και του έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα εξόδου από τη χώρα για την υπόθεση των πλαστών τίτλων; Σας ενημέρωσαν πως σε πρόσφατη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Άρτας (του οποίου πρόεδρος είναι ο κ. Ράπτης) αντί για 2.000 περίπου τίτλους ακυρώθηκαν μόλις 29;

Αν και η Δικαιοσύνη έχει πράξει το χρέος της κι έχει παραπέμψει τους εγκεφάλους της δυσώδους αυτής υπόθεσης στο ακροατήριο, τα εποπτικά όργανα της Πολιτείας στην περιοχή κάνουν ό, τι είναι δυνατόν για να απαλλαχθούν οι υπαίτιοι και να μην ακυρωθούν οι παράνομοι τίτλοι σπουδών. Δυστυχώς, η αρμόδια Υφυπουργός δεν έχει πράξει, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις μας και παρά την παρέμβαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζή, το παραμικρό για τη διαλεύκανση του σκανδάλου αυτού.

Η υπόθεση αυτή της Άρτας δεν αποτελεί πρωτοτυπία για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά μάλλον συνηθισμένη υπόθεση. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, εντείνονται τέτοια φαινόμενα διαφθοράς, αυθαιρεσίας και παρανομιών, ιδιαίτερα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να σπιλώνονται αναίτια αρκετά σχολεία με παράδοση, ιστορία και προσφορά στην ελληνική κοινωνία που τηρούν ευλαβικά τους νόμους και αποτελούν πρότυπους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Μερίδα των σχολαρχών σχεδιάζει τη μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε πρατήρια γνώσης που θα εκδίδουν ανεξέλεγκτα πτυχία επ’ αμοιβή καταστρατηγώντας πλήρως το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την εκπαίδευση και διαπρέποντας σε τομείς, όπως η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή. Πάμπολλες τέτοιες πρακτικές κάποιων σχολαρχών που γιγαντώνουν την ανομία και την ασυδοσία έχουμε καταγγείλει στην κ. Χριστοφιλοπούλου, η οποία πεισματικά κρατά τις θύρες της κλειστές για την ΟΙΕΛΕ και αρνείται να παρέμβει. Άραγε πίσω από την αδιαφορία κρύβεται σκοπιμότητα;

Φρονούμε πως η νέα, δύσκολη εποχή στην οποία εισέρχεται η χώρα χρειάζεται σχολεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα ισχυρά, με πτυχία πιστοποιημένα, ποιοτικά που θα έχουν ανταπόκριση σε κάθε σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα. Εάν τα φαινόμενα διαφθοράς συνεχίσουν να μην καταπολεμώνται, οδεύουμε ολοταχώς προς την κατεδάφιση του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης, προς την πλήρη υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, την απαξίωση των πτυχίων που θα αποκτώνται πλέον με χρήμα κι όχι με κόπο και την όξυνση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Πώς θα μπορέσουμε να χτίσουμε ανάπτυξη πάνω σε σαθρές βάσεις, πάνω στον παρασιτισμό και στη διαφθορά; Θα πίστευε κανείς πως οι προτεραιότητες που εσείς θέτετε για το αύριο της Ελλάδας, θα αρκούσαν για να μπει ένας φραγμός σε φαινόμενα σήψης που ταλανίζουν εδώ και χρόνια την εκπαίδευση. Αντιθέτως, παρακολουθούμε εμβρόντητοι καθημερινά να παρακμάζουν οι θεσμοί και να αγνοούνται οι νόμοι με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Έχετε, κύριε Πρωθυπουργέ, θητεύσει στο Υπουργείο Παιδείας και γνωρίζετε πως υφίστανται θύλακες διαπλοκής και διαφθοράς σε εκπαιδευτικούς θεσμούς, κεντρικούς και περιφερειακούς. Η ΟΙΕΛΕ έχει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να αποκαλυφθούν τα σκάνδαλα και να βρεθούν οι υπεύθυνοι των παρανομιών αντιμέτωποι με τις πειθαρχικές και ποινικές τους ευθύνες. Όμως έχει βρει απέναντί της συντεταγμένες τις δυνάμεις της κομματικής διαπλοκής και του κρατικού παρασιτισμού κι έχει συναντήσει στις εκκλήσεις της την παγερή αδιαφορία της ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ. Ελπίζουμε πως σε μια περίοδο που η κοινωνία διψάει για διαφάνεια και λογοδοσία η ελληνική πολιτεία δεν θα συνεχίσει να παίζει το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου. Θεωρούμε, δε, την παρέμβασή σας δεδομένη για την κάθαρση στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς αναγνωρίζετε πως  στην παρούσα κρίσιμη συγκυρία η ανάπτυξη είναι μονόδρομος και η υγιής, δυναμική και σύγχρονη εκπαίδευση είναι η ατμομηχανή της.

Μιχάλης Κουρουτός
Πρόεδρος ΟΙΕΛΕ
Γραμματέας Εκπαίδευσης ΓΣΕΕ

Advertisements
This entry was posted in συνδικαλιστικά, το σύνηθες παράλογο, Ήπειρος, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, επικαιρότητα, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, νομοθεσία and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s