Αναζητείται «παιδαγωγικός στόχος» και πολλά άλλα…

Η φετινή χρονιά είναι μακράν η χρονιά των αλλαγών, όπως θα έλεγαν και τα στελέχη του υπουργείου. Σε αυτό συμφωνούμε, μόνο σ’ αυτό όμως!

Ας πάρουμε τη σχολική χρονιά από την αρχή της και ας δούμε μία-μία τις «αλλαγές»:

  1. Αυτοαξιολόγηση, χωρίς ποτέ να γίνεται γνωστό το περιεχόμενό της και ο στόχος της…
  2. Ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Καμία ενημέρωση στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Γνωστικά αντικείμενα χωρίς να υπάρχουν βάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι συνάδελφοι των Αγγλικών, όπου ως δεδομένο το ότι μπήκαν τα Αγγλικά από την Ά δημοτικού αναζητούσαν επιμόρφωση και η απάντηση που έπαιρναν ήταν: μπείτε στο ίντερνετ σε κάποιες ιστοσελίδες και ενημερωθείτε. Για να μην ξεχνάμε το ότι αν και μπήκαν γνωστικά αντικείμενα, πολλές προσλήψεις συναδέλφων έγιναν μέχρι και τον Μάρτιο. Για να μη μιλήσουμε για τις καθυστερημένες πληρωμές τους. Μπορεί να υπάρχουν και σχολεία που ακόμη έχουν κενά. Αναζητείται και εδώ ο παιδαγωγικός στόχος…
  3. Συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβαθμίσεις σχολείων. Αν και κοινό μυστικό είναι ότι οι μεγάλες σχολικές μονάδες έχουν δυσκολία στη λειτουργία τους σε σχέση με μικρές σχολικές μονάδες, παρόλα αυτά συνενώθηκαν μέχρι και εξαθέσια σχολεία. Αναζητείται και εδώ ο παιδαγωγικός στόχος…
  4. Τα σχολεία θα διαλέγουν μία δεύτερη ξένη γλώσσα, ανεξάρτητα των (ειδικών και προσωπικών) επιλογών των μαθητών. Ό,τι πουν και διαλέξουν οι περισσότεροι. Η αναζήτηση του παιδαγωγικού στόχου συνεχίζεται…
  5. Για τη λειτουργία των ολοήμερων απαιτείται η εργασία και των δύο γονέων. baby sitting και με τη βούλα πια. Αρχική κατάργηση των ολοήμερων σε κάτω από εξαθέσια σχολεία. Παιδαγωγικός στόχος;
  6. Αποσπάσεις δασκάλων σε γραφεία. Υπάρχει παιδαγωγικός στόχος;
  7. Προτάσεις από το παιδαγωγικό ινστιτούτο προ τριμήνου.
  8. Και πάνω σε όλα αυτά (συγχωρέστε με αν ξεχνάω κάτι) η ωρομισθία συνεχίζεται και επιμορφώσεις ούτε κατά διάνοια.
  9. Η συνέντευξη στις κρίσεις διευθυντών παραμένει.

 Πάνω σε αυτά εμείς έχουμε να αντιπαρατάξουμε:

  1. Γενικές συνελεύσεις στις οποίες βασικό θέμα συζήτησης αποτελεί η συνδρομή στη ΔΟΕ (για να μην παρεξηγηθώ, έχει κι αυτή μια συμβολική σημασία, όχι όμως και τη βασικότερη του κλάδου). Σε μερικές συνελεύσεις αποφασίστηκε μέχρι και κατάργηση του απεργιακού ταμείου για να μειωθεί η συνδρομή…
  2. Μονοήμερες απεργίες (συνολικά 7 ημέρες, στις οποίες το ποσοστό συμμετοχής δεν ξεπερνούσε το 20%) γεμίζοντας τα καφέ (αντί να καθόμαστε και να συζητάμε για ποιο λόγο κάνουμε απεργία, να κινητοποιούμε τις τοπικές κοινωνίες με το μέρος μας, να καταλάβουμε και να καταλάβουνε ότι απεργία σημαίνει: κλείνω το σχολείο εκείνη την ημέρα το αλλάζω και το δείχνω όπως εγώ πιστεύω ότι είναι η πραγματική εκπαίδευση).
  3. Οι συνάδελφοι των γερμανικών, των γαλλικών, των ιταλικών και των ισπανικών δεν έχουν σχεδόν καμία υποστήριξη από το σύνολο του κλάδου. Πού είναι η αλληλεγγύη;
  4. Απουσία γνώμης και άποψης και σε μερικές περιπτώσεις αδυναμία διατύπωσης και έκφρασης της γνώμης από την πλευρά μας. Πού είναι η συμμετοχή;
  5. Αδυναμία συμπόρευσης με τους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών και τους υπόλοιπους εργαζόμενους της χώρας. (Δευτέρα αυτοί, Τρίτη εμείς)
  6. Κομματικές κρίσεις διευθυντών και προισταμένων

Συνάδελφε, συναδέλφισσα, πρέπει να αντιδράσεις, επιβάλλεται να αντιδράσεις!

Όλα αυτά έγιναν γιατί καθόμαστε και αφήνουμε τους συνδικαλιστές των κομμάτων να κάνουν ό,τι θέλουν. Από πότε ο δάσκαλος έγινε πρόβατο; Όλα αυτά έγιναν γιατί δεν αντιδράσαμε. Τι περιμένουμε; Να μας πουν ότι αυξήθηκε το ωράριο; (Τότε κάποιοι θα μας βάλουν να μαλώνουμε με τη δευτεροβάθμια για να μας αποπροσανατολίσουν). Να σου κόψουν κι άλλο το μισθό; Να μπει τέλος στη μονιμότητα; Τότε μόνο; Κατά τη γνώμη μου αυτές οι αλλαγές έρχονται. Αν δεν έρθουν, γράψε λάθος.

Είναι πράγματι εκπαίδευση αυτό που υπάρχει;;;

από την Π.Ε. και την Πάρο,
Αλέξανδρος Βασιλειάδης

This entry was posted in ... μάτια ..., περί παίδευσης, περί Παιδείας, πολίτης, συνδικαλιστικά, το σύνηθες παράλογο, ωρομίσθιοι & αναπληρωτές, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ακούμε;, αναπληρώτριες/τές, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, επικαιρότητα, εργασία και κοινωνία, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα", νομοθεσία and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s