Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία και Παιδαγωγικά Τμήματα ΑΕΙ, του Τάσου Λιάμπα

Τόσο από την παλαιότερη όσο και από τη σύγχρονη ιστορία της παιδαγωγικής επιστήμης είναι γνωστό ότι καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, αλλά και η θεμελίωση και εφαρμογή ολοκληρωμένων εναλλακτικών παιδαγωγικών προτάσεων είχαν ως πεδίο σύλληψης, σχεδιασμού και εφαρμογής πειραματικά σχολεία προσαρτημένα σε πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά τμήματα (π.χ. Εργαστηριακό σχολείο του Παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου του Bielefeld, Εργαστηριακό σχολείο της Παιδαγωγικής σχολής του Πανεπιστημίου του Chicago).

Έτσι, είναι δεδομένο ότι τα πειραματικά σχολεία συνδεδεμένα με τα πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά τμήματα δημιουργούν το γόνιμο και ασφαλές περιβάλλον για την προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας, με την οποία οι επιστήμονες σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων δημιουργούν, δοκιμάζουν, ερευνούν για την εκπαίδευση. Βασικό τους χαρακτηριστικό είναι ο υψηλός βαθμός της παιδαγωγικής ελευθερίας και αυτονομίας σε σχέση με το «κανονικό» σχολείο, αναφορικά με τους όρους οργάνωσης και λειτουργίας, τη λήψη των αποφάσεων, τα περιεχόμενα και τη διδασκαλία τους, καθώς και με τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών τους (π.χ. τρόποι υλοποίησης αναλυτικού προγράμματος του, εφαρμογή ωρολόγιου προγράμματος, πολλαπλότητα μεθόδων και μορφών διδασκαλίας, τροποποίηση ωραρίου, αριθμός μαθητών, μέσα/τρόποι αξιολόγησης μαθητών, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθήκοντα και υποχρεώσεις εκπαιδευτικών, σχέσεις σχολείου/γονέων κ.ά.). Χωρίς, ωστόσο, να παραβλέπονται βασικές αρχές του «κανονικού» σχολείου και της βαθμίδας στην οποία ανήκει (π.χ. περιεχόμενα αναλυτικού προγράμματος, επίδοση πιστοποιητικών σπουδών κ.ά. ) ώστε οι μαθητές μετά την αποφοίτησή τους (ή όταν θελήσουν αλλαγή σχολείου) να μπορούν να ενταχθούν ομαλά και να συνεχίσουν στην τάξη ή στην εκπαιδευτική βαθμίδα του κανονικού σχολείου που επιθυμούν.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο alfavita.gr →

Advertisements

About freesyndicate

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
This entry was posted in παιδεία, πανεπιστήμια, περί παίδευσης, περί Παιδείας, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα" and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s