Ανοιχτή επιστολή φοιτήτριας προς την ΟΛΜΕ: το Υπουργείο Παιδείας καταστρατηγεί το δικαίωμα μιας ευπαθούς μερίδας του πληθυσμού της πρόσβασης στην εκπαίδευση

Ανοιχτή επιστολή (20/05/2011) φοιτήτριας προς την ΟΛΜΕ (αναδημοσιεύεται από το alfavita.gr), σχετικά με την αιφνίδια κατάργηση της κατάθεσης μηχανογραφικού μέσω του συστήματος αλλοδαπών από το Υπουργείο Παιδείας:

Το ελληνικό υπουργείο παιδείας μέχρι χθες παρείχε τη δυνατότητα σε μαθητές μη ελληνικής υπηκοότητας που φοιτούν σε ελληνικά Λύκεια να καταθέτουν μηχανογραφικό μέσω του συστήματος εισαγωγής αλλοδαπών. Χθες με ανακοίνωση του εν λόγω υπουργείου η δυνατότητα αυτή παύει να υπάρχει, έτσι απλά χωρίς καμία προειδοποίηση, στερώντας από χιλιάδες μαθητές ουσιαστικά το δικαίωμα της πρόσβασης στην εκπαίδευση με τους όρους που αυτή έχει διαμορφωθεί σήμερα.

Είναι γνωστό σε όλους μας πως προκειμένου να πετύχεις στις πανελλήνιες εξετάσεις αναγκάζεσαι εκ των πραγμάτων να καταφύγεις στα φροντιστήρια, αλλιώς πολύ απλά οι πιθανότητες είναι εναντίον σου!! Οι περισσότεροι μαθητές παιδιά-μεταναστών, ανήκουν σε οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, γεγονός που καθιστά απαγορευτική τη λύση των φροντιστηρίων, φέρνοντας τους σε μια πιο δυσμενή θέση από τους υπόλοιπους μαθητές. Οι εξετάσεις αυτές αποτελούσαν μια δίοδο για παιδιά που επιθυμούσαν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, για παιδιά που τόλμησαν να ονειρευτούν κάτι παραπάνω από αυτό που τους επιβάλλει και τους επιτρέπει η οικονομική κατάσταση των γονιών τους.

Το υπουργείο παιδείας με την κίνηση αυτή, την οποίο μπορώ να την χαρακτηρίσω το λιγότερο  ύπουλη, καταστρατηγεί το δικαίωμα μιας ευπαθούς μερίδας του πληθυσμού της πρόσβασης στην εκπαίδευση. Δεν υπήρχε καμία προειδοποίηση προς τους μαθητές που σχεδίαζαν και βασίζονταν στο εν λόγω σύστημα εισαγωγής που να προϊδεάζει για μια τέτοια αλλαγή!! Φανταστείτε αγαπητοί μου Έλληνες μαθητές το υπουργείο να εξέδιδε ανακοίνωση σχετικά με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις ένα μήνα πριν τη διεξαγωγή τους και να εισήγαγε ως πανελλαδικά εξεταστέο το μάθημα των θρησκευτικών. Πώς θα σας φαινόταν;

Η κίνηση αυτή του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί προσβολή προς τους μαθητές παιδιά-μεταναστών, από τη στιγμή που δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τις ανάγκες αυτών.

Η υποκρισία του ελληνικού κράτους προς τους μαθητές, φοιτητές μετανάστες, παιδιά-μεταναστών έρχεται στο απόγειό της όταν γίνεται λόγος για το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Οι φοιτητές που δεν έχουν ελληνική υπηκοότητα δεν έχουν πρόσβαση στις υποτροφίες που προσφέρει το ΙΚΥ. Σε περίπτωση που ένας φοιτητής, μετανάστης ή παιδί-μεταναστών αριστεύσει δεν δικαιούται υποτροφία ούτε στη κατηγορία που αφορά τους Έλληνες φοιτητές, διότι εκ των πραγμάτων δεν έχει ελληνική υπηκοότητα, αλλά ούτε και στις υποτροφίες που αφορούν τους αλλοδαπούς, διότι έχει φοιτήσει σε ελληνικό σχολείο! Παρά σχετικά πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη τα οποία συμπεραίνουν πως η εν λόγω κατάσταση στο ΙΚΥ αποτελεί διάκριση για λόγους καθαρά εθνικής καταγωγής και παρά τη προτροπή αυτού προς το ΙΚΥ και την ελληνική πολιτεία ευρύτερα να προχωρήσει σε μεταρρύθμιση αυτής, δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα καμία ενέργεια!

Οι μαθητές με μεταναστευτικό παρελθόν στα ελληνικά σχολεία σύμφωνα με στατιστικές φτάνουν, κι ίσως ξεπερνούν, τους 200.000, κι ο αριθμός αυτών στα ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι σε συνεχή άνοδο! Σε καμία περίπτωση η ελληνική πολιτεία δεν μπορεί να τους αγνοεί και να τους προσβάλλει με τέτοιο πρωτοφανή τρόπο.

Απαιτώ άμεσα να αποσυρθεί η εν λόγω αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής αλλοδαπών, έτσι ώστε να συνεχίσουν να μπορούν μαθητές μετανάστες, παιδιά-μεταναστών να εισάγονται μέσου αυτού στο Πανεπιστήμιο. Απαιτώ να γίνει άμεση μεταρρύθμιση στο ΙΚΥ έτσι ώστε να παύσει αυτή η ρατσιστική και αδικαιολόγητη  νομικά κατάσταση που καταστρατηγεί το πανανθρώπινο και διεθνώς αναγνωρισμένο δικαίωμα μας στην εκπαίδευση.
Πόσα ακόμα θα βρίσκουμε απέναντι μας ένα ελληνικό κράτος, ρατσιστικό (ναι αυτή είναι η λέξη όσο άσχημα και να ηχεί στα αυτιά των περισσοτέρων), σε κάθε προσπάθεια για το αυτονόητο, τη μόρφωση; Δεν φτάνει που σκορπάμε τη ψυχή μας από γραφείο σε γραφείο προκείμενου να διασφαλίσουμε την παραμονή μας στην Ελλάδα, μας στερούν το διεθνώς αναγνωρισμένο ως αυτονόητο, την πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Καμία κίνηση που εναντιώνεται στην εκπαίδευση πολύ απλά δεν βγαίνει σε καλό! Η πολιτική αυτή, δεν με ενδιαφέρει από ποια κυβέρνηση προέρχεται, θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο μέλλον της χώρας!!!

Απευθύνομαι σε εσάς τους εκπαιδευτικούς, που έρχεστε σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές σας και σας ζητώ να καταδικάσετε δημοσίως αυτή τη κίνηση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο φέρεται να μην επιδεικνύει ούτε το στοιχειώδη σεβασμό προς αυτή τη μερίδα του μαθητικού πληθυσμού. Σας ζητώ να απαιτήσετε αυτή η αλλαγή τουλάχιστον να μην ισχύσει από φέτος, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή ουσιαστικά. Οι μετανάστες μαθητές, και οι μαθητές παιδιά-μεταναστών σας έχουν ανάγκη κι οφείλετε ως εκπαιδευτικοί να σταθείτε στο πλευρό τους!

Sonila Metushi
Φοιτήτρια στο Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Ειδίκευση Διεθνής Πολιτική και Διπλωματία
Μέλος της Ομάδας Αλλοδαπών-Μεταναστών Φοιτητών Θεσσαλονίκης

Advertisements

About freesyndicate

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
This entry was posted in παιδεία, πανεπιστήμια, περί παίδευσης, πολίτης, ρατσισμός / εθνικισμός, το σύνηθες παράλογο, ακούμε;, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα", κόσμος, κοινωνία, μετανάστες / πρόσφυγες, νομοθεσία, οι μαθητές μιλούν and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s