Στο δρόμο της «αριστείας»: Μερικές πρώτες παρατηρήσεις για το Ν/Σ σχετικά με τα «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία», του Νίκου Μ. Γεωργιάδη, στο alfavita.gr

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ «ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»…
Μερικές πρώτες παρατηρήσεις για το Ν/Σ σχετικά με τα «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία»

Δυόμισι σχεδόν μήνες από τότε που η υπουργός ΠΔΒΜΘ άνοιξε το θέμα των Πειραματικών Σχολείων (ΠΣ), δόθηκε στη δημοσιότητα το σχετικό Ν/Σ («Σχέδιο Νόμου. Ιδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία και λοιπές διατάξεις»). Χωρίς να παραβλέπεται η σπουδαιότητα της κατάργησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας και του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και η αντικατάστασή τους από το νέο Ινστιτούτο (πρώτο μέρος του Ν/Σ), στο κείμενο που ακολουθεί αναφέρονται κάποιες πρώτες παρατηρήσεις σχετικά με τα νέα Πρότυπα σχολεία που προωθεί το Υπουργείο.

Α. Το «Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο» του Ν/Σ

Όπως έχει επισημανθεί από διάφορες πλευρές (βλ. π.χ. Τρίμη-Κύρου, 2011), η κατά κόρον χρήση από το ΥΠΔΒΜΘ του όρου «Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο»1 αποτελεί μία προσπάθεια σύζευξης δύο αλληλοαποκλειόμενων όρων. Συγκεκριμένα, σκοπός του ΠΣ (πρέπει να) είναι «η προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας», «η εκπαίδευση με πρακτική άσκηση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών», «η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών», «η πειραματική εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων […], εκπαιδευτικού υλικού […], καινοτόμων διδακτικών πρακτικών» κλπ., όπως αναφέρονται στο Ν/Σ (αρθ. 36), και γενικά η πειραματική εφαρμογή αλλαγών, προτού αυτές εφαρμοστούν στο σύνολο των σχολείων. Ετσι, το ΠΣ εξ ορισμού δεν μπορεί να είναι «πρότυπο», προνομιούχο και «κυψέλη αρίστων», αφού η πειραματική εφαρμογή πρέπει να γίνεται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του μαθητικού πληθυσμού2. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, δεν έχει βάση  η προβλεπόμενη εισαγωγή μαθητών/τριών στα νέα «πρότυπα πειραματικά» λύκεια με εξετάσεις η τεστς δεξιοτήτων (αρθρ. 44. παρ. 5).

Φαίνεται ότι το σχολείο που θεσμοθετείται από το ΥΠΔΒΜΘ αποτελεί μία μετάλλαξη του ΠΣ, που εμφανίζεται ως «Πρότυπο Πειραματικό» στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και ως νεκραναστημένο, επιλεκτικό «Πρότυπο»  στη λυκειακή βαθμίδα…

Continue reading the whole article →

Advertisements

About freesyndicate

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
This entry was posted in παιδεία, πανεπιστήμια, περί παίδευσης, περί Παιδείας, το σύνηθες παράλογο, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα" and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s