Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ, ΟΣΟΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ!

Συναδέλφισσα, συνάδελφε, γονέα, μαθητή, συμπολίτη,

στις 14 Μαρτίου η Υ.Π.Δ.Β.Μ. & Θ., κα Διαμαντοπούλου, ανακοίνωσε επίσημα τις – αρχικές της – προθέσεις σχετικά με τις καταργήσεις σχολείων:

για… «το καλό του μαθητή» θα κλείσουν 1933 σχολεία, εκ των οποίων 410 στη δευτεροβάθμια!

Η κυβέρνηση έχει το θράσος να ειρωνεύεται γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές λέγοντας ότι «καθάρισε την παιδεία από καθηγητές σε άδεια σχολεία» – μα, ο νόμος το απαγόρευε, ποιος, άραγε, το επέτρεψε; – έχει το θράσος να υποτιμά τη νοημοσύνη και τη λογική μας, επιμένοντας ότι η κατάργηση γυμνασίων και ΓΕΛ και η γενίκευση των τμημάτων με 30 παιδιά, γίνονται με γνώμονα το όφελος των μαθητών, αλλά τόσο η κοινή λογική όσο και επι­στημονικές έρευνες – παρ’ όλες τις πληρωμένες κι ανώνυμες περί του αντιθέτου δημοσιεύσεις στον τύπο και τα ΜΜΕ – κατατείνουν στο ότι ο μικρότερος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα και το μικρότερο μέγεθος των σχολικών μονάδων είναι αποφασιστικοί παράγοντες για την αποδοτικότητα της εκπαι­δευτικής διαδικασίας.

Αντίθετα, οι συγχωνεύσεις φέρνουν: αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, σπατάλη χρόνου και τα­λαιπωρία των μαθητών, λόγω των μετακινήσεών τους, έκθεση σε κίνδυνο των μαθητών, λόγω των οδικών μετακινήσεών τους και των σχετικών ελλείψεων υποδομών, πιθανή ερήμωση χωριών, που θα μείνουν χωρίς σχολείο, αφού αρκετοί από τους γονείς θα μετακομίσουν ώστε να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση και, προφανώς, στρίμωγμα σε ακατάλληλες για διδασκαλία αίθουσες, όπως θα επιβληθεί από την ανεπάρκεια των υποδομών και της χρηματοδότησης, μείωση των οργανικών θέσεων των καθη­γητών, συνεπώς ελαστικοποίηση εργασιακών συνθηκών και μειωμένη ισχύ στο λειτούργημα των εκπαι­δευτικών!

Και τα χειρότερα έρχονται: Ήδη οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, των ειδικών σχο­λείων, που έτσι και αλλιώς είναι στο στόχαστρο, παραπέμφθηκαν για την επόμενη χρονιά.

Για τα σχολεία, δε, που κατάφερε το εκπαιδευτικό κίνημα, με τις κινητοποιήσεις που έγιναν, να μην συγχωνευτούν εφέτος, είναι σίγουρο πως το Υπουργείο Παιδείας θα επανέλθει! Τίποτα δεν τελείωσε!

Το έσχατο επιχείρημα της κυβέρνησης, το μόνο που μπορεί να έχει κάποια «πέραση», είναι η δήθεν αναγκαία εξοικονόμηση χρημάτων.

Κανείς, όμως, δεν μας έχει δώσει λογαριασμό για τα 4.500.000 € που ξόδεψε το Υπουργείο για μία διαφήμιση του… ΕΣΠΑ ή, περισσότερο, για τα 108 δις που έχουν δοθεί στους τραπεζίτες μέσα σε ενάμιση χρόνο από Καραμανλή και Παπανδρέου. Δίνουν επιπρόσθετες επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές σε αυτούς που επίσημα εμφάνισαν πάνω από 4 δις κερδοφορία τα έτη 2009-2010, όταν, σύμφωνα με την Τράπεζας της Ελλάδας, η συνολική περιουσία, των τραπεζών εκτινάχτηκε από 233 δισ. το 2000, στα 579 δισ. € το 2009…!

Δεν μπορούν να λένε ότι «λεφτά δεν υπάρχουν»!

Η επίθεση δεν αφορά βέβαια μόνο τις καταργήσεις σχολείων. Το επόμενο διάστημα, με την οικονομική και διοικητική υπαγωγή μας στους Δήμους, σκοπεύουν, κατά τα αποτυχημένα πρότυπα άλλων χωρών, να μετατρέ­ψουν την Παιδεία σε κάτεργο: με φοβισμένους «αξιολογούμενους» μη μόνιμους καθηγητές που κάνουν δεύτερες δουλειές και διογκούμενη σχολική αποτυχία: Ας δούμε τη Δανία των ατομικών συμβάσεων εργα­σίας όπου για να… αντέξουν οικονομικά οι Δήμοι, έχει αυξηθεί κατά 50% ο αριθμός μαθητών ανά τάξη κι υπάρχουν γυμνάσια που οι μαθητές παρακολουθούν όρθιοι τα μαθήματα, την Πορτογαλία όπου έχουν κλείσει σε πέντε χρόνια 2500 μικρά σχολεία αγροτικών περιοχών με τη σχολική αποτυχία να φτάνει το 40%, την «αποκεντρωμένη» από το 1999 ρουμανική εκπαίδευση, όπου η σχολική αποτυχία έχει τρι­πλασιαστεί, τη Γαλλία με το 56% των «λειτουργικά αναλφάβητων μαθητών», σύμφωνα με έρευνες του CNRS, τη Βρετανία με «την τραγική αμορφωσιά του 75% των αποφοίτων της κατώτερης μέσης εκ­παίδευσης» (έρευνα 2010, ΟΛΜΕ-ΚΕΜΕΤΕ).

Κι έρχονται νέες μειώσεις μισθών, με το ενιαίο μισθολόγιο (μέχρι κι οι υποστηρικτές του έχουν πάψει να φη­μολογούν για… αυξήσεις), αυταρχικοποίηση του συστήματος, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τους Συλ­λόγους Διδασκόντων στους διορισμένους διευθυντές, αύξηση του ωραρίου, επιδείνωση των όρων των με­ταθέσεων, ατομικές αξιολογήσεις και «σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας», με κριτήρια «αγοράς», άσχετα με την παροχή Παιδείας.

Σ’ όλα αυτά η κυβέρνηση βρίσκει «πρόθυμους συνεργάτες» ανάμεσα στους διορισμένους (στην ουσία, αφού τελικά οι τοποθετήσεις γίνονται με διαβλητά κριτήρια και τρόπους αξιολόγησης) διοικητικούς προϊστάμενους:

Καταγγέλουμε την προϊσταμένη της ΔΔΕ Πρέβεζας, διότι, καταστρατηγώντας κι αυτήν ακόμα την εγκύκλιο της Υφ.Π.Δ.Β.Μ. & Θ., κας Χριστοφιλοπούλου, αγνόησε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους δήμους – ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΗ αυτή ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ – και “ξέχασε το πρώτα ο μαθητής”, προκειμένου να “διοικήσει διατάζοντας”, ενάντια σε οποιαδήποτε επιστημονική, διδασκαλική, αλλά και δημοκρατική ηθική!

Για την κυβέρνηση της πρωτοφανούς υποχρηματοδότησης του 2,75% του ΑΕΠ για την Παιδεία και της διάλυσης της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, αλλά και για τα «όργανα της διοίκησης/διαχείρισης», οι δεκάδες χιλιάδες μαθητές που βγήκαν και ξαναβγαίνουν αυτές τις ημέρες στους δρόμους για να υπερασπιστούν τα σχολεία τους, είναι ενεργούμενα των συνδικαλιστών και των δημάρχων και «κομματικά παρα­κινούμενοι»!

 

Αν δεν «δικαιούνται» να κινητοποιηθούν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για την Παιδεία, τότε ποιος «δικαιούται»;

Φοβούνται, όμως, τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις που μπορούν να ενώσουν εργαζό­μενους, γονείς και νεολαία. Τους αγώνες ενάντια στις συγχωνεύσεις και τα υπόλοιπα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που μπορούν να γίνουν υπόθεση της κοινωνικής βάσης κι όχι γραφειοκρατικών συνδικαλιστικών ηγεσιών. Τώρα είναι η ώρα το εκπαιδευτικό κίνημα, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές, που ανακαλύπτουν καθαρότερα από ποτέ την κυβερνητική απάτη, να βγει πάλι μπροστά!

Στις ΕΛΜΕ, και ειδικά στην ΕΛΜΕ Πρέβεζας, να δώσουμε τον αγώνα για την αναβάθμιση του αποφασιστικού ρόλου των συλλόγων διδασκόντων, για το “κατέβασμα στη βάση” των αποφάσεων και τη συνεργασία με την κοινωνία, με τους γονείς, τους μαθητές μας και τους τοπικούς φορείς!

Να απαιτήσουμε, σύμφωνα και με το καταστατικό μας, να εκλεγούν εκπρό­σωποι/σύνδεσμοι στους συλλόγους μας, ώστε σε επείγουσες καταστάσεις – όπως στις απεργιακές κινητοποιήσεις – οι αποφάσεις να αποτελούν συνεργατικό αποτέλεσμα όλων και όχι συναίνεση στα πλαίσια επτά εκπροσώπων στο Δ.Σ.

Να διαμορφώσουμε μόνιμο δίκτυο επικοινωνίας Δ.Σ. – συναδέλφων – άλλων ΕΛΜΕ.

Απαιτείται να λειτουργήσουμε συλλογικά κι αλληλέγγυα, μαζικοποιώντας τα συνδικάτα και συνδιαμορφώνοντας – επιβάλλοντας προτάσεις και ανάγκες. Για τούτο,

συμμετέχουμε ενεργά στις πρωτοβουλίες του συνδικάτου και της ομοσπονδίας μας τις επόμενες ημέρες, προωθώντας συλλογικά θέσεις και αποδυναμώνοντας τη “γραφειο­κρατικοποίηση” και τη συμβιβαστικότητα!

Μαζί με τα νοσοκομεία που πάνε επίσης για κλείσιμο, τα ΜΜΜ και κάθε άλλο κλάδο σε κινητοποίηση – να συναντηθούμε στους δρόμους. Να φέρουμε ανατροπές!

Με το μάτι πάντα “στο σχολείο που θέλουμε” – το σχολείο που έχει όλα τα παιδιά στις τάξεις αντιπαλεύοντας τις διαρροές και την ταξική και χωροταξική απαξίωση, το σχολείο των καθηγητών του, το λειτουργικά δημοκρατικό και υλικά εφοδιασμένο σχολείο – και με μπούσουλα την κοινωνική κι εργατική αλληλεγγύη, πρέπει ν’ αντιπαλέψουμε αυτές τις πολιτικές!

Αν χάσουμε αυτή τη μάχη,

 

ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ;

 

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ: ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ, ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ & ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΟΥ ΑΙΣΧΟΥΣ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

Advertisements

About Κίνηση Καθηγητών Πρέβεζας

Κίνηση Καθηγητών για μια αριστερή ενωτική παρέμβαση στην Ε.Λ.Μ.Ε. Πρέβεζας
This entry was posted in παιδεία, πολιτική, συνδικάτο, συνδικαλιστικά, συνδικαλισμός, συνδικαλισμός, Ε.Λ.Μ.Ε. Πρέβεζας, Κίνηση Καθηγητών Πρέβεζας, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, Πρέβεζα, Συμμετοχική Κοινωνία και Αμφιβολία, ακούμε;, αλληλεγγύη, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, επικαιρότητα, εργασία και κοινωνία, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα", κοινωνία and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s