Περί συγχωνεύσεων, καταργήσεων και… αδιαφορίας ο λόγος

του Αλέξανδρου Βασιλειάδη

Οκτώβριος 2010: Τότε άκουσα για πρώτη φορά κουβέντες ότι μπορεί να κλείσουν, να συγχωνευτούν ή να καταργηθούν σχολεία. Όταν πήγα να ξεκινήσω μια κουβέντα για αυτό το θέμα, μήπως και οδηγηθούμε κάπου, από όλους, σχεδόν, άκουγα τις φράσεις: «έλα μωρέ», «υπερβάλλεις», «σιγά να μην κλείσουν εδώ κάποιο σχολείο», «εσένα τι σε νοιάζει;», «εμένα άλλα με απασχολούν».

Μετά από μερικούς μήνες, όταν ακολουθούσε η γενική συνέλευση του συλλόγου μας, στην οποία ήταν παρών και ο τότε πρόεδρος της ΔΟΕ και του έθεσα το θέμα, η απάντησή του ήταν ότι είναι απλά κάποιες αοριστίες που  δεν έχουν βάση και πως είχε πάρει τη διευθύντρια εκπαίδευσης τηλέφωνο και του υποσχέθηκε ότι το θέμα θα εξετασθεί από την ίδια. Στη συνέχεια επανήλθε στο θέμα και μας ανέφερε ότι συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων θα γίνουν έτσι κι αλλιώς και πως ο ίδιος δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Τότε γύρισα σε συναδέλφους μου για να κάνω μία συζήτηση για αυτό το θέμα και η απάντηση ήταν: «Ας ευχηθούμε να μη γίνουν εδώ».

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011: το πρωί, σε ένα από τα διαλείμματα, πήγα να μπω στο internet για να δω ποια σχολεία συγχωνεύονται. Με έκπληξη είδα ότι το αρχείο ήταν ήδη κατεβασμένο και πως το είχαν διαβάσει σχεδόν όλοι. Αυτό το οποίο ακουγόταν ήταν: «άντε να πάρουμε μετάθεση τώρα», «λες να μη με πάρουν αναπληρώτρια του χρόνου;», «ευτυχώς εδώ δεν πείραξαν τίποτα», «εμένα δε με νοιάζει, αφού δεν έχει σχέση με εμένα!», «ρε, εγώ έχω 26 παιδιά στην τάξη, δεν ήξερα για το 25». Το πρώτο το είπα κι εγώ…

Πέρα από τη συζήτηση που πρέπει να γίνει μέσα στις συνελεύσεις για το αν έπρεπε να γίνουν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων, ή αν έπρεπε να αντιδράσουμε πιο έγκαιρα, νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολήσει και κάτι ακόμη, εξίσου σημαντικό. Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ. Προσωπικά πιστεύω πως αυτό είναι το χειρότερο. Οι περισσότεροι σκέφτηκαν τον εαυτό τους. Πόσοι από εμάς γνωρίζαμε την επίσημη θέση της ΔΟΕ; Δεν κάνω κριτική για τη θέση που είχε η ΔΟΕ (άλλωστε για να κάνω κριτική έπρεπε να έχω και συνομιλητές), αν και θέλω, απλά η αδιαφορία είναι αυτή που τρομάζει. Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε τι είναι αυτό το νέο σχολείο; Σε τι αποσκοπεί; Τι είναι η αυτοαξιολόγηση; Αντί να συζητούμε στις συνελεύσεις μας τέτοιου είδους θέματα, πηγαίνουμε στις συνελεύσεις και η συμμετοχή είναι κάτω από 20%. Έτσι θα λύσουμε τα προβλήματά μας; Σίγουρα θα έρθουν κι άλλα. Μήπως πρέπει να ξέρουμε τουλάχιστον;

Συγχωρήστε με που απλά κάνω κάποιες διαπιστώσεις και δεν έχω να προτείνω κάτι… όμως το να γνωρίζουν κάποιοι κάποια πράγματα, έστω και απλά, είναι τελικά αρκετά σημαντικό. Γιατί διαφορετικά έρχονται προ τετελεσμένου. Ας πρόσεχαν!!!

Κλείνοντας θα προτιμήσω να κλείσω με τους στίχους ενός τραγουδιού που ήρθε πρόσφατα στο νου μου:

Δε θέλω ο εαυτός μου να είναι τόπος δικός μου
Ξέρω πως όλα αν μου ‘μοιάζαν θα ‘ταν αγέννητη γη
Δε με τρομάζει το τέρας ούτε κι άγγελος μου ούτε το τέλος του κόσμου
Με τρομάζεις εσύ
Με τρομάζεις ακόμα οπαδέ της ομάδας, του κόμματος σκύλε, της οργάνωσης μάγκα, διερμηνέα του θεού, ρασοφόρε του ρου, τσολιαδάκι φτιαγμένο, προσκοπάκι χαμένο, προσεύχεσαι και σκοτώνεις, τραυλίζεις ύμνους οργής
έχεις πατρίδα το φόβο, γυρεύεις να βρεις γονείς
μισείς το μέσα σου ξένο
κι όχι δεν καταλαβαίνω δεν ξέρω πού πατώ και πού πηγαίνω…

Πάρος, Μάρτιος 2011

This entry was posted in περί παίδευσης, συνδικαλιστικά, συνδικαλισμός, το σύνηθες παράλογο, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, ακούμε;, αλληλεγγύη, αναπληρώτριες/τές, επικαιρότητα, εργασία και κοινωνία, εργασιακά, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα" and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

