Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: «Όσο πιο πολλοί είναι οι μαθητές στο σχολείο τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων που εκδηλώνονται από τους μαθητές», του Χρήστου Κάτσικα στο alfavita.gr

Οι συνενώσεις σχολείων γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους και έχουν στο κέντρο τους μαθητές – Το κεντρικό στοιχείο είναι το παιδαγωγικό.

από την Ομιλία της Υπουργού, Άννας Διαμαντοπούλου, στην ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με τους Δημάρχους της χώρας – 28/2/2011

To 2000, το Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κυκλοφόρησαν στα σχολεία ένα φυλλάδιο με τίτλο  «Όταν τα πράγματα στο σχολείο… αγριεύουν!». Στο εισαγωγικό σημείωμα του τότε Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Θ. Εξαρχάκου σημειώνεται ότι πρόκειται για τα «πορίσματα μιας μεγάλης πανελλαδικής έρευνας σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας από κοινωνικούς επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου». Παράλληλα στο Εισαγωγικό Σημείωμα του Υπεύθυνου του Έργου κ. Νικόλαου Πετρόπουλου, Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου τονίζεται ότι

στόχοι της έρευνας ήταν α. να καταγράψουμε όλες τις μορφές της βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς β. να εξετάσουμε τις κοινωνικές συνθήκες που τις προκαλούν και γ. να προτείνουμε μέτρα στην πολιτεία, στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές για την αντιμετώπιση και πρόληψή τους

Ποιοι είναι λοιπόν, σύμφωνα με τη μεγάλη έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι παράγοντες που λιπαίνουν το έδαφος της επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών στους σχολικούς χώρους; Ποιο είναι το πόρισμα της επίσημης αυτής έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου; Διαβάστε:

Όσο πιο πολλοί είναι οι μαθητές στο σχολείο τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων  που εκδηλώνονται από τους μαθητές.

(σελίδα 8, πρβλ. και σχετικό σημείωμα του συνάδελφου Κλεάνθη Βασδόκα)

Σήμερα η Υπουργός Παιδείας υποστηρίζει με κάθε ευκαιρία ότι οι «συνενώσεις» (ουσιαστικά πρόκειται για καταργήσεις σχολικών μονάδων) σχολείων γίνονται αποκλειστικά για παιδαγωγικούς λόγους. Ότι δεν έχουν σχέση με το μνημόνιο, δεν έχουν σχέση με την πολιτική των περικοπών. Να τι λέει η Υπουργός Παιδείας:

Δεν υπάρχει καμία αναφορά στο μνημόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά συνενώσεις ή επιλογές για θέματα σχολείων ή Πανεπιστημίων. Απολύτως καμία. Αν υπήρχε θα είχε δημοσιευτεί. Δεν έχουμε καμία δέσμευση. Είναι ένας χώρος στον οποίο και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να παρέμβει, αλλά και το συγκεκριμένο μνημόνιο δεν έχει καμία παρέμβαση, γιατί δεν είναι οικονομικό θέμα. Είναι πραγματικά έξω από κάθε ρεαλιστική ανάλυση το να προκύψει οικονομικό όφελος από τη συνένωση σχολείων ή Πανεπιστημίων.

(Από την Ομιλία της Υπουργού στην ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με τους Δημάρχους της χώρας – 28/2/2011)

Χρησιμοποιεί τη γλώσσα του Αισώπου η Υπουργός Παιδείας. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε...

Continue reading the whole article →

Advertisements

About freesyndicate

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
This entry was posted in παιδεία, πανεπιστήμια, περί παίδευσης, περί Παιδείας, το σύνηθες παράλογο, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, επικαιρότητα, εκπαιδευτικό σύστημα, ελληνικό εκπαιδευτικο σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα" and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s