Η Πρέβεζα ως “πρότυπη εκπαιδευτική κοινότητα”, οι αμφιβολίες, οι ελπίδες και το προφανές…

διαβάζω:

Δελτίο Τύπου της 14/10/2010, από την παράταξη

Ο υποψήφιος με τη δημοτική κίνηση «Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα – Λούρος – Ζάλογγο» Γιάννης Ρέντζος, έλαβε μέρος σε στρογγυλό τραπέζι της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Πρέβεζας με κεντρικό θέμα την εκπαίδευση:

Επικαλούμενος τη μακρά διεθνή πείρα του ως εκπαιδευτικού με ποικίλες αρμοδιότητες μέχρι σήμερα στη μάχιμη διδασκαλική δραστηριότητα (λύκεια και πανεπιστήμια), σε πρωτοποριακές εφαρμογές (εκπαιδευτική τηλεόραση και κατάρτιση προγραμμάτων), σε θέσεις ευθύνης (εκπαιδευτικός σύμβουλος) και σε χώρους εκπαιδευτικής έρευνας, έθεσε ευθύς εξαρχής το ζήτημα πως «είναι δύσκολο να θεμελιωθεί το σωστό και να επισημανθεί το λαθεμένο στην εκπαίδευση εάν δεν καθορισθεί θαρραλέα τι είδους κοινωνία επιθυμούμε για την Πρέβεζα ως πόλη-κοινότητα και για τη χώρα μας». Αν παρακάμψουμε αυτό το ζήτημα, είπε ο Γιάννης Ρέντζος, δεν μπορούμε να προτείνουμε λύσεις και να αποδώσουμε ευθύνες. Σε σχετική ερώτηση μάλιστα έφερε για παράδειγμα το ζήτημα του κτιριακού στο κέντρο της πόλης λέγοντας «εμείς οι Πρεβεζάνοι είμαστε που απαιτήσαμε μεγαλύτερους συντελεστές δόμησης πετυχαίνοντας έτσι ογκωδέστερα κτίσματα (πολυκατοικίες), που στεγάζουν περισσότερες οικογένειες και περισσότερα παιδιά με συνέπεια να τα στριμώχνουμε τώρα σε ανεπαρκή σχολεία».Στην ίδια θεματική «πόλη-διδακτήρια» και μάλιστα σε σχέση με το νέο καλλικράτειο Δήμο, που κινδυνεύει να αναδειχθεί σε ένα μικρό κράτος-μπαμπούλα απέναντι στους ίδιους τους δικούς του δημότες, ο Γιάννης Ρέντζος δήλωσε «το δημοκρατικό σχολείο και η ανθρωπιστική παιδεία γενικά κινδυνεύουν από το Κράτος, όποιο και αν είναι αυτό και από το εκπαιδευτικό σύστημα, όμως μια συνειδητοποιημένη πόλη-κοινότητα μπορεί να κάνει θαύματα αν στρατευθεί στο κοινό καλό. «Στην παρούσα πολιτική και οικονομική φάση να τι πρέπει να θυμούμαστε: Των Ελλήνων οι κοινότητες αντιστάθηκαν στο Σουλτάνο και κατασκεύασαν και λειτούργησαν μοναδικά στην ιστορία του ελληνισμού σχολεία. Μην κάνουμε πως δεν το ξέρουμε». Στην πόλη του Θεοφάνη την Πρέβεζα ξέρουμε ποιο παράδειγμα πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να δούμε το «πρεβεζάνικο σχολείο» σαν κάτι δικό μας, για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, για να ανεβάσουμε πάλι το δάσκαλο στην έδρα του και να αντισταθούμε στους ύποπτους «σπόνσορες» που θα ξεφυτρώσουν σαν αντίδοτο στην υποχρηματοδότηση που προμηνύεται.

Θεωρώντας το Δήμο σαν μια σημαντική «επικράτεια» εκπαιδευτικών αναζητήσεων και εφαρμογών, σε όλα τα επίπεδα, και όχι σαν απλό επισκευαστή σπασμένων παραθύρων των σχολείων, όπως ολοφάνερα τον αντιμετωπίζει η παρούσα κυβέρνηση που αναθέτει τη μελέτη σοβαρών εκπαιδευτικών ζητήματων σε επιτήδειους παρατρεχάμενους του «Υπουργείου», ο Γιάννης Ρέντζος φιλοδοξεί να καταστήσει την Πρέβεζα κέντρο εκπαιδευτικής έρευνας και επιμόρφωσης πανελλήνιας εμβέλειας και υψηλής στόχευσης με άμεσο στόχο την ωφέλεια που θα προκύψει για τον πρεβεζάνο εκπαιδευτικό και τον πρεβεζάνο μαθητή. Εκπαιδευτικά συνέδρια αξιολόγησης, επιστημονικές παιδαγωγικές ημερίδες και σεμινάρια επιμόρφωσης χωροθετημένα στην πόλη και σε χωριά του Δήμου θα έχουν ένα τριπλό στόχο αναζήτησης του νέου, προτάσεων εφαρμογής και αναζωογόνησης της υπαίθρου. «Ας θυμηθούμε τα Συρρακιωτόπουλα» λέει ο Γιάννης Ρέντζος «που ανέβαιναν το καλοκαίρι στο χωριό των προγόνων τους για τις περίφημες προγυμνάσεις. Το ίδιο μπορεί να γίνει και τώρα ανάμεσα στην πόλη και στα χωριά μας, όχι μόνο με ολιγομελή σεμινάρια αλλά και με μαζικά καλοκαιρινά ενισχυτικά μαθήματα γλωσσών και άλλων κλάδων».

Προτείνοντας στο Υπουργείο Παιδείας ένα πιλοτικό πρόγραμμα άμεσης μετάβασης «από το λύκειο στο Πανεπιστήμιο», ο Γιάννης Ρέντζος θεωρεί το σχολείο ως το «άτομο» της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προετοιμασίας και το οποίο θα πρέπει αυτόματα να στείλει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ τους μαθητές του. «Πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τις πανελλήνιες γενικές εξετάσεις ως αδιάβλητη διαδικασία» είπε «δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να πιστοποιούν την κοινωνική ανισότητα και να δίνουν και νέα προνόμια στους ταχτοποιημένους». Εξάλλου, αντικρίζοντας το ιδεώδες της «διαθεματικότητας» ως σημαντική πρόταση της δημοκρατικής εκπαίδευσης ο Γιάννης Ρέντζος δηλώνει πως η εκπαιδευτική περιφέρεια του νέου Δήμου θα επιδιώξει, αφού πρώτα ζητήσει τη γνώμη των πρεβεζάνων πανεπιστημιακών και των καθηγητών του πρεβεζάνικου ΤΕΙ, την ίδρυση ή στέγαση τμημάτων «πολιτισμικής γεωγραφίας», «πολιτισμικής φυσικής-χημείας», «πολιτισμικής γλωσσολογίας» στην κεντρική περιοχή του νέου Δήμου (Λούρος, Ωρωπός, Σαμψούντα/Σινώπη).

Τέλος, στα ζητήματα αθλητισμού, ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Δημόσιος Χώρος Πρέβεζα – Λούρος – Ζάλογγο» Γιάννης Ρέντζος δεσμεύτηκε να επιδιώξει το «άνοιγμα» των διαδικασιών προώθησης των αθλητικών ταλέντων που ξέρουμε πως γεννά αυτή η «Πρέβεζα των Ολυμπιονικών». Όσο για τον πολιτισμό, ο  «Δημόσιος Χώρος» θα γίνει ένα απέραντο πρεβεζάνικο σκηνικό ποίησης, τραγουδιού και θεάτρου αποδεικνύοντας ακόμα μια φορά πως η Πρέβεζα που μικρόψυχα τη στιγμάτισαν ποιητές και συγγραφείς (Καρυωτάκης, Κολλάτος) συγχωρεί. Ο πολιτισμός στην Πρέβεζα θα πάψει να είναι απλά «η διαχείριση του ελεύθερου χρόνου κάποιων βαρυεστημένων αστών, με εισιτήριο» και θα γίνει πάλι «η ζωή της πόλης και του πολίτη»…

Advertisements

About freesyndicate

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
This entry was posted in πολιτική, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, Πρέβεζα, Συμμετοχική Κοινωνία και Αμφιβολία, κοινωνία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s