Από τη συνέντευξη της Υπουργού ΠΔΒΜΘ, Άννας Διαμαντοπούλου, στην εκπομπή «ΠΡΩΙΝΟ MEGA»

Ετοιμάζουν, πάλι, το έδαφος για τους συνδικαλιστο-πατέρες, με αυτά τα ψήγματα/μίγματα αυστηρότητας, αυταρχισμού, λαϊκισμού, αλλά και προφανούς ορθολογισμού, ώστε σε θολό τοπίο να θερίσουν ό,τι καρπούς θέλουν…
Πρέπει να ακούσουμε, ν’ αναλύσουμε, να διαμορφώσουμε και ν’ απαντήσουμε προτείνοντας…
Έως τότε θα παίρνουν πρωτοβουλίες κι εμείς – τα συνδικάτα και ο καθείς μας προσωπικά – απλά θ’ ακολουθούμε «αντιδρώντας»…
Ακούστε, λοιπόν [με κόκκινο, τα σημεία που έχουν βαρύνουσα, μάλλον, σημασία]:

__________________________________________

Δελτίο Τύπου 05/08/2010

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία και τις αποσπάσεις:

Όταν αναλάβαμε ως κυβέρνηση, επί 25 μέρες δε μπορούσε κανείς να μου δώσει τον πραγματικό αριθμό των κενών. Τα κενά στα σχολεία ήταν από 5-7.000, ενώ είχαν ξεκινήσει τα σχολειά εδώ και 2 μήνες και ενώ έχουμε 180.000  εκπαιδευτικούς.

Στην Παιδεία έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια  να κάνουμε αλλαγές.

Εάν δεν αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούν  τα σχολεία, εάν δεν έχουμε έναν εξορθολογισμό, απλά λέμε λόγια που δεν γίνονται πράξεις.

Από το Νοέμβριο και κάθε Τρίτη λειτουργεί συντονιστικό όργανο, με στόχο το Σεπτέμβρη. Τώρα που μιλάμε ολοκληρώθηκε η μετακίνηση πάνω από 4.500 χιλιάδων [?] εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία.  Το να γυρίσει ένας τόσο μεγάλος αριθμός ανθρώπων δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν είναι και ανθρώπινο, καθώς καθένας ρύθμισε τη ζωή του ανάλογα με το πώς βόλευε και πώς μπορούσε εκείνο το διάστημα.

Εδώ πρέπει να πω, ότι είχα και τη σύμφωνη γνώμη και των συνδικάτων, οι οποίοι επανειλημμένα είπαν ότι πρέπει να τελειώσει το θέμα των αποσπάσεων και οι εκπαιδευτικοί να είναι στις θέσεις τους [για βυσματικές αποσπάσεις, για έλλειψη κριτηρίων, για «εν κρυπτώ» αποφάσεις δεν λέμε τίποτα?] .

Οι αποσπάσεις αυτές έγιναν γιατί, για πάρα πολλά χρόνια το πολιτικό σύστημα και η διοίκηση δεν προσλάμβανε διοικητικό προσωπικό και έβαζε εκπαιδευτικούς σε θέσεις γραφείων.

Φέτος στο Υπουργείο Παιδείας θα έχουμε 400 λιγότερους εκπαιδευτικούς από ότι πέρυσι. Από τους 1.100, οι 650 [?] θα φύγουν και το Υπουργείο θα κληθεί να λειτουργήσει με 400 λιγότερους. Θα μπορέσει; θα μπορέσει. Οργανώνουμε διαφορετικά τις υπηρεσίες για να πάνε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Έχουμε έμπειρους εκπαιδευτικούς.

Τέλος Αυγούστου θα έχουμε τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων που αλλάζει πολλά δεδομένα και στόχος μας είναι να ξεκινήσουν τα σχολειά, με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην τάξη [?] – όσο γίνεται καλύτερα – και θεωρώ ότι η όλη προεργασία που έγινε θα έχει θετικά αποτελέσματα.

Σχετικά με αυτοαξιολόγηση:

Φέτος πάμε στο θεσμό της αυτοαξιολόγησης. Έχουν δηλώσει συμμετοχή 600 σχολεία εθελοντικά -γιατί την πρώτη χρονιά θα πάμε πιλοτικά.  Θεωρώ ότι είναι ένα μήνυμα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί, ότι και οι ίδιοι θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα στα σχολεία.

Επειδή λέγονται πολλά για  το ότι δεν υπάρχουν υποδομές στα δημόσια  σχολειά, οι δάσκαλοι είναι λίγοι, έχουμε κενά, πρέπει να ξεκινάμε από τα βασικά, αλλά την ίδια στιγμή πρέπει να γίνονται και  όλα τα άλλα [τί ακριβώς λέγεται εδώ?] .

Σχετικά με τις αλλαγές στα σχολεία:

Το Σεπτέμβριο θα ανακοινώσουμε το «Ψηφιακό Σχολείο». Στόχος είναι φέτος να αλλάξει το κλίμα. Οι γονείς θέλουν να δουν κάτι να αλλάζει στο σχολείο, το παιδί να μπαίνει στην νέα εποχή.  Σε όλες  τις χώρες το «νέο»  είναι το ψηφιακό σχολείο, είναι το ψηφιακό περιεχόμενο, ο νέος τρόπος διδασκαλίας,  ο διαδραστικός πίνακας [ω, πόσο απροκάλυπτα κοινή, κενή καινοτομία για το κοινό!].

Υπάρχει ο αντίλογος που λέει ότι τα σχολεία μας είναι χάλια, είναι χάλια τα οικήματα. Δεν θα περιμένουμε να κάνουμε τη σχολική στέγη τέλεια στην Ελλάδα και μετά να φέρουμε το ψηφιακό σχολείο.

Ξεκινώντας το σχολείο, πρέπει να υπάρχουν  τα βιβλία, να υπάρχει ο δάσκαλος και να έχει εξασφαλιστεί το θέμα της μεταφοράς των μαθητών, ιδίως στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό, τα παιδιά μας θα μπουν σε μια κοινωνία πολύ ανταγωνιστική, με νέα δεδομένα [?].

Από φέτος 800 σχολειά ξεκινάνε με νέο πρόγραμμα και νέες δράσεις, με νέες δραστηριότητες, με περισσότερες ώρες στο σχολείο.

Σχετικά με τα ολοήμερα, η λογική είναι να κάνουν μια σειρά μαθημάτων μέχρι τις 2.30 που θα περιλαμβάνει και δραστηριότητες,  γιατί ένα μικρό παιδάκι μέχρι τις 2.30 δε μπορεί να κάνει μόνο μάθημα. Να είναι ένας συνδυασμός, παιχνίδι, διάβασμα βιβλίου.

Λιγότερη ύλη σε όλες τις βαθμίδες ώστε να μπορεί το παιδί αφήνει την τσάντα στο σχολείο και να κάνει με το δάσκαλο, αυτά που έκανε στο σπίτι ή στο φροντιστήριο.

Πάμε στην αλλαγή του λυκείου με 4 μαθήματα, με εργασίες, όχι απλά με εξετάσεις, με συνολικές δραστηριότητες των παιδιών, με μαθήματα επιλογής [καταφανώς, γλώττα λανθάνουσα αποκαλύπτει το εύρος της βούλησης για σχολείο-εξεταστικό κέντρο].  Αυτό συνδέεται με την αλλαγή στα Πανεπιστήμια. Το παιδί θα μπαίνει σε σχολή και όχι σε τμήμα και θα μπορεί να κινηθεί και να κάνει και άλλες επιλογές.  Το πώς πάει από το λύκειο στο Πανεπιστήμιο, θα συνδέεται  με το συνολικό του βαθμό, όχι μόνο από μια εξέταση. Το Πανεπιστήμιο θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η συγκεκριμένη σχολή και τι συντελεστή βάζει σε κάθε μάθημα.

Η αλλαγή θα αφορά τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου Α’  λυκείου. Στόχος είναι η αλλαγή  να γίνει ομαλά την επόμενη χρονιά.

Σχετικά με τις απουσίες στο Λύκειο:

Είναι ντροπή για τη χώρα στο τέλος της χρονιάς το παιδί – επειδή έχει δικαίωμα 150 απουσιών, το οποίο θα αλλάξουμε από φέτος- να προσκομίζει ψεύτικες βεβαιώσεις. Να πηγαίνει ο γονιός το πλαστό πιστοποιητικό που έχει δώσει ο γιατρός και να το δέχεται ο δάσκαλος.  Δηλαδή στα 18 του να ξέρει ένα παιδί ότι μπορεί να πάρει πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας. Είναι αδιανόητο. Θα κατέβει πολύ το όριο των απουσιών και θα υπάρχει και τεκμηρίωση σοβαρή.

Σχετικά με τις προσλήψεις και τις αναπληρώσεις:

Για τους αναπληρωτές και τους προσωρινούς αναπληρωτές να σας πω αρχικά για τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα πάρουμε σε κάθε ειδικότητα εξαρτάται από τις ανάγκες . Γιατί πρέπει να επισημάνω ότι πέρυσι υπήρχε νομός της χώρας που είχε πάρει 77 υπεραρίθμους γυμναστές, υπήρχε νησί όπου είχε 6 υπεράριθμους γαλλικής φιλολογίας.

Τι έγινε με τον καινούργιο νόμο και ισχύει από εφέτος. Ο ωρομίσθιος είχε μειωμένα δικαιώματα, δεν είχε τα ίδια δικαιώματα με τους αναπληρωτές. Φέτος θα έχει κανονικά όλα τα δικαιώματα, γιατί πραγματικά ήταν πάρα πολύ άδικο να υπάρχουν εργαζόμενοι πολλών ταχυτήτων.

Σχετικά με την ανακοίνωση των βάσεων :

Θυμάστε ότι είχαμε την απεργία των βαθμολογητών για αυτό  είχαμε καθυστέρηση. Στις  26 με 27 Αυγούστου θα έχουμε  τα αποτελέσματα.

Advertisements

About freesyndicate

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
This entry was posted in παιδεία, περί παίδευσης, πολιτική, το σύνηθες παράλογο, Οι δάσκαλοι και η Αμφισβήτηση, ακούμε;, εκπαιδευτικό σύστημα, κυβερνητικά "μέτρα", κοινωνία and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Από τη συνέντευξη της Υπουργού ΠΔΒΜΘ, Άννας Διαμαντοπούλου, στην εκπομπή «ΠΡΩΙΝΟ MEGA»

  1. Παράθεμα: Από τη συνέντευξη της Υπουργού ΠΔΒΜΘ, Άννας Διαμαντοπούλου, στην εκπομπή "ΠΡΩΙΝΟ MEGA" | Γονείς σε Δράση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s